Відділ освіти
Бродівської РДА
Львівської області

Перші кроки у першому пілотному класі

З вересня 2018 року всі першокласники країни навчатимуться за новим Державним стандартом загальної початкової освіти.

Перш ніж нові підходи будуть впроваджені в масштабах України, їх у 2017-2018 навчальному році апробовують у 100 ретельно відібраних школах України. Серед них і Бродівська ЗОШ І-ІІІ ст. №3.

Це важливий попередній етап реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа».

Учасники експерименту,  вчителі початкових класів Бродівської ЗОШ І-ІІІ ст. №3 Булига Оксана Юріївна та Перець Ганна Ярославівна, пройшли ґрунтовну підготовку на базі садка-школи «Малюк» м.Львова та Новопечерської школи  м.Києва. Навчали педагогів викладачі Львівського інституту післядипломної педагогічної освіти, досвідчені освітяни-інноватори в рамках роботи школи «START UP # «Вчителі важливі» громадської організації «Освіторія».

Вже перші кроки свідчать, що навчання у 1 класі стало цікавим та успішним. Кожний день розпочинається ранковою зустріччю, під час якої діти діляться своїми радощами та турботами, ближче знайомляться, вчаться спілкуватися, спільно планують свій день, обирають помічника вчителя на день. Вчитель пілотного 1-Г класу Булига О.Ю. зазначає, що діти дуже хочуть стати помічником дня, вони з цікавістю розглядають графік і ретельно рахують клітинки, коли настане їхня черга. Така активна безпосередня участь школяриків  у плануванні дня формує у них почуття відповідальності за свій час і свій вибір. Під час ранкової зустрічі першокласники вивчають назви місяців та днів тижня, співають улюблені пісні, емоційно налаштовуються на навчальний процес, і не тільки…

Змінилася роль учителя та методи викладання. Вчитель не лише «передає» знання, а й формує спільноту класу, яка сприяє розвитку позитивної самооцінки школяра і життєвих компетентностей. 

Освітнє середовище у двох перших класах організоване таким чином, щоб дитина почувала себе у класі затишно й безпечно. Кожен  куточок  класу  розповідає про дітей, які там навчаються, про їхні захоплення  та досягнення. Це і «Творча майстерня», де розташовані перші роботи учнів, і «Наші проекти», і «Сад іменників», і «Класна сім’я». Така увага до дитячої  праці та творчості підвищує самооцінку і формує гідність дитини.

Знання з різних предметів  поєднуються в інтегровані теми тижня та дня. Опрацювавши тему першого навчального тижня «Я-школяр», учні дізнались, навіщо їм ходити до школи, хто є їхніми однокласниками, як безпечно дістатися до школи й повернутися додому, що покласти у шкільний ранець. Кожен учень самостійно  створив паспорт школяра із автопортретом, записом імені, датою народження або малюнком відповідної пори року, малюнком місця проживання. Ці перші проекти розміщено у класі, то ж діти із захопленням демонструють їх усім гостям.

Тепер навчання – це активна діяльність дітей, це цікаві рухливі навчальні ігри, співпраця в парі, спільна робота у групах. Досліджуючи в парах шкільний ранець, першокласники  дізнавалися про колір, форму та масу об’єктів, упорядковували об’єкти за збільшенням чи зменшенням певної величини, лічили у прямому та зворотному порядку. Граючи у гру «Дорожні знаки»,  діти запам’ятовували їх та розпізнавали у них геометричні фігури. Вивчали просторові відношення, не сидячи за партою і розглядаючи малюнки у підручнику, а рухаючись класною кімнатою  під час математичного диктанту.

У понеділок другого тематичного  тижня «Мій клас» учні  за допомогою піктограм коридорами школи самостійно складали маршрут власної дороги до класу, Також через гру знайомилися з осередками класної кімнати та їх призначенням. У середу другого тематичного  тижня першокласники дізнались, як створити безпеку та затишок у класі, разом складали правила поведінки в школі. Дуже сподобалось учням спільно створювати букет квітів із власними фотографіями, що символізував класну родину-спільноту.  «Така спільна творча діяльність викликала у дітей багато позитивних емоцій і вражень», - зазначає вчитель пілотного 1-В класу Перець Г.Я.

Протягом третього тижня НУШ, вивчаючи тему "Мої друзі", діти змагались між класами, говорили про друзів, рахували їх кількість у кожного і навіть досліджували "силу дружби"!

Проект нового Державного стандарту «Нової української школи» визначає пріоритети: визнання цінності дитинства, радість пізнання, розвиток особистості, презумпція талановитості дитини, плекання здоров’я учнів, перетворення школи на безпечне місце, де немає насильства і цькування.

 



« повернутися до списку новин